close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • مطالب پر بازدید
    مطالب تصادفی
    آموزش سئو (SEO) بصورت گام به گام قسمت 1


    بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فعالیتی در زمینه بهینه سازی صفحات وب یا تمام سایت ها با هدف بهتر شناخته شدن توسط موتور های جستجو تنها به منظور یک هدف، قرار گرفتن در صدر نتایج اولیه ی موتور جستجو گر می باشد.در این مجموعه ی آموزشی تا چند آموزش اول تکنیک های ساده SEO را به منظور بهبود صفحات وب شما در موتور های جستجوگر مختلف، به خصوص برای Google، Yahoo، و Bing توضیح خواهیم داد.

    پیش نیازها
    ما با این فرض جلو خواهیم رفت که شما از تکنیک های ساده وب از قبیل HTML، XHTML، Style Sheet و غیره تا حدودی آشنا هستید. اگر شما قبلا وب سایتی را ساختید، پس دانش شما کمک به فهم بهتر جنبه های SEO در این مسیر آموزش خواهد شد.

    سئو چیست؟
    SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. همانطور که پیش تر بیان کردیم هدف یک چیز هست و آن بهینه سازی یک وب سایت برای موتور های جستجو می باشد. SEO یک تکنیک برای موارد ذیل می باشد:

    طراحی و توسعه یک وب سایت برای رتبه بندی بهتر داخل نتایج موتور جستجو می باشد.
    بهبود حجم و کیفیت ترافیک به یک وبسایت از طرف موتور¬های جستجو.
    بازاریابی بوسیله درک نحوه¬ی کار الگوریتم¬های جسنجو، و درک اینکه بازدید کننده¬های وب سایت ممکن است به دنبال چه موضوعی باشند.

    SEO یک زیر مجموعه از بازاریابی موتور جستجو می باشد. SEO همچنین به عنوان SEO copyrighting منسوب می شود، به این دلیل که اغلب تکنیک هایی که استفاده می شوند به منظور ترویج وب سایت ها داخل موتورهای جستجو، در رابطه با متن می باشند.اگر تمایل دارید که تا حدی بهینه سازی اولیه داشته باشید، ضروری می باشد که با نحوه کار موتور های جستجو آشنا باشید.

    چگونه موتور جستجو کار می کند؟
    موتور های جستجو چندین فعالیت به منظور ارائه نتایج جستجو انجام می دهند.

    خزنده (Crawling)- به فرایند واکشی همه ی صفحات وب متصل به یک وب سایت خزنده گویند. این وظیفه به وسیله نرم افزاری به نام crawler یا یک spider ( یا Googlebot، در موتور جستجو گوگل) انجام می شود.
    شاخص گذاری (Indexing)- به فرایند ایجاد شاخص برای همه ی صفحات وب واکشی شده و نگه داری آنها در یک پایگاه داده عظیم که بعدا دوباره بشود به آن رجوع شود گفته می شود. اساسا، فرایند شاخص گذاری، شناسایی کلمات و عباراتی می باشد که بهترین توصیف از صفحه را بیان می کنند و اختصاص دادن کلمات کلیدی ویژه به صفحه می باشد.
    پردازش (Processing)- وقتی یک درخواست جستجو اتفاق می افتد، موتور جستجو آن را پردازش می کند، به طور مثال. مقایسه رشته مورد نظر برای جستجو با صفحات شاخص گذاری شده داخل پایگاه داده.
    محاسبه میزان مربوط بوده (Calculating Relevancy)- واضح هست که بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو ما هستند، پس موتور جستجو شروع به محاسبه میزان ارتباط صفحه های شاخص شده با رشته مورد مورد جستجو ما می کند.
    بازیابی نتایج (Retrieving Results)- اخرین مرحله از فعلیت موتور جستجو بازگرداندن بهترین نتیجه مرتبط می باشد. به طور اساسی، این مرحله چیزی جز نمایشی ساده در مرورگر نمی باشد.


    موتور جستجوهایی مثل Google و Yahoo اغلب الگوریتم به خود را چندین بار در ماه تغییر می دهند. وقتی شما تغییری در رتبه بندی خود می بینید به این علت می باشد که تغییری در الگوریتم یا چیزی دیگری خارج از کنترل شما اتفاق است.اگر چه اصل کلی عملیات در همه ی موتور های جستجو یکسان هست، با اینحال تفاوت هایی جزئی بین الگوریتم های مربوط به این موتور های جستجوگر سبب بروز تغییراتی اساسی در نتایج جستجو می گردد.

    Seo Copywriting چیست؟
    Seo Copywriting یک تکنیک نوشتن متن قابل مشاهده در داخل یک صفحه وب با هدف خوانایی بالا برای افرادی که به صورت مروری صفحه را مشاهده می کنند، و همچنین هدف قرار دادن عبارات جستجو خاص می باشد. هدف از این تکنیک بالا رفتن رتبه در موتور های جستجو برای واژه های جستجو مورد هدف می باشد.همراه با قابل مشاهده بودن متن، SEO copywriting معمولا دیگر عناصر صفحه را به منظور واژگان مورد جستجو بهینه-سازی می کند. این عناصر شامل عنوان (Title)، توصیفات (Description)، برچسب کلامات کلیدی (Keywords tags)، عناوین (headings)، و متن جایگزین (alternative text) می باشد.ایده ی پشت SEO copywriting این می باشد که موتور جستجوگر صفحات با محتوای واقعی و موثق می خواهد و نه صفحات اضافی که اغلب به اینجور صقحات "doorways pages" می گویند که فقط با یک هدف بدست اوردن رتبه بالا ساخته می شوند.

    رتبه بندی موتور جستجو چیست؟
    وقتی شما هر کلمه ای را به کمک موتور جستجو، جستجو می کنید، این موتور جستجو هزاران نتیجه که داخل پایگاه داده ی خود هست نمایش می دهد. رتبه ی یک صفحه بوسیله موقعیت نمایش داده شده صفحات وب در نتایج موتور جستجو محاسبه می شود. اگر یک موتور جستجو صفحه وب شما را در جایگاه اول قرار دهد، آنگاه رتبه صفحه وب شما یک خواهد شد و فرض بر این خواهد شد که صفحه شما بالاترین رتبه را دارد.SEO به فرایند طراحی و توسعه یک وب سایت با هدف دستیابی به رتبه های بالا در نتایج موتور جستجو می باشد.

    On-page و Off-page در SEO چیست؟
    به طور مفهومی ، دو راه برای بهینه سازی وجود دارد:

    On-Page SEO: این مسیر شامل محیا نمودن محتوای خوب، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، قرار گیری کلمات کلیدی در جایگاه های مناسب، دادن عنوان مناسب برای هر صفحه، و غیره می باشد.
    Off-page SEO: این مسیر شامل ساخت لینک، افزایش محبوبیت لینک بوسیله ارسال دایرکتوری های باز، موتورهای جستجو، معاوضه لینک، و غیره می باشد.


    نویسنده: بابک رستمی
    منبع: جزیره سئو وب سایت توسینسو

    کتاب جنگ‌هايي که دنيا را تغيير دادند
    تعداد بازدید از این مطلب: 293
    |
    امتیاز مطلب : NAN
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0




    می توانید دیدگاه خود را بنویسید



    تعداد صفحات : 0